CH EST REIDE BYIN (Emission sur France Bleu Cotentin, enregistrée par les membres de l’atelier langue normande)
claire : le goubelinYves : le facteurPierre : l’hiverPierre : CabochonYves : les îlesClaire : la teile à Guillaume
Boujou, ch’est claire de l’association normande alfred rossel qui vous prêche
SANT VAAST LA HOUGUE
Aujourd’hui, c’est St Vaast la Hougue que je voudrais mettre à l’honneur, choisi par les français dans l’émission de Stéphane Bern comme le village préféré des français.
Je vouorais annyi vous prêchi du trige que les fraunçais aiment le muus ;
Ch’est l’émissioun à Stéphane Bern qui l’a counsacraée, l’annaée passaée.
Un port bien tranquille et accueillant avec ses échoppes de spécialités, ses restaurants et l’huître renommée à déguster, ses bateaux de pêches et de plaisance et enfin les tours de formes anciennes qui se reflètent dans l’eau à marée haute et la houge que l’on peut rejoindre à pied, un peu comme le mt st michel.
On peut aussi s’y rende avec un drôle de bateau qui flotte ou qui roule selon la marée.
On peut y pratiquer la pêche à pied et ramasser des coques.
Eun hâblle byin traunquile, d’aveu ses âoberges tout oû loung du quai (de la câochie) yoù que no-z-est dauns le cas de mouogi des hîtres péquies du jou quaund que la mé s’a retiraée oû louen.
Ch’est eun bouorg byin flleuri d’étaé, yoù que les horsains aiment byin acataer dé dequei féchounaé dauns le trige et que no troue mais que tcheu Gosselin.
Lenreit no troue itou de biâos tabllots, des bllâodots de péqueus et eun marchi byin counséquent.
Les Sant-Vâtais sount des gens byin bordablles qui dounnent eune risaée d’aveu byin du pllaisi quaund que no les crouése.
No-z-y veit des batiâos de péqueus d’eun bord et de l’âote, et itou, de biâos batiâos de gens qu’ount dé dequei dauns leus pouquette.
Oû louen, La Hougue et Tatihou, d’aveu lus touors à la mode d’âotefeis,
leus mirent dauns l’iâo oû pllen.
Mais quaund que la mé s’artire, no vyint les veî, mannyirement, à pyid sé.
O sount doun eun miot coume le Mount Sant Michi et ol en sount fyirtes !!!!
No peut itou prenre le baté drolu d’aveu ses reues, i fllote oû pllen et rouole à basse iâo.
Et pis y a la mé, le brit graundiose de la mé ,grave coume eun chaunt d’égllise, qué d’eun soufflle embâomaé, emporte oû louen la brise, le sei dauns l’oumbre grise, entenre le brit des fllots de la mé.
Viy-ous, i fâot y venin à Sant-Vaast par Quéd’hou, yoù que no peut se butaer eune pâose , à pêqui des coques et des vannots.
Boujou et à biyntôt
Gérer le consentement aux cookies
Nous utilisons des cookies pour optimiser notre site web et notre service.
Fonctionnel
Toujours activé
Le stockage ou l’accès technique est strictement nécessaire dans la finalité d’intérêt légitime de permettre l’utilisation d’un service spécifique explicitement demandé par l’abonné ou l’utilisateur, ou dans le seul but d’effectuer la transmission d’une communication sur un réseau de communications électroniques.
Préférences
Le stockage ou l’accès technique est nécessaire dans la finalité d’intérêt légitime de stocker des préférences qui ne sont pas demandées par l’abonné ou l’utilisateur.
Statistiques
Le stockage ou l’accès technique qui est utilisé exclusivement à des fins statistiques.Le stockage ou l’accès technique qui est utilisé exclusivement dans des finalités statistiques anonymes. En l’absence d’une assignation à comparaître, d’une conformité volontaire de la part de votre fournisseur d’accès à internet ou d’enregistrements supplémentaires provenant d’une tierce partie, les informations stockées ou extraites à cette seule fin ne peuvent généralement pas être utilisées pour vous identifier.
Marketing
Le stockage ou l’accès technique est nécessaire pour créer des profils d’utilisateurs afin d’envoyer des publicités, ou pour suivre l’utilisateur sur un site web ou sur plusieurs sites web ayant des finalités marketing similaires.